tisdag 25 maj 2010

Äntligen byggstart




Nu händer det grejer! Jag är sprallig och hoppar omkring av nervositet hela tiden för nu börjar byggandet. Vi åkte till tomten vid 7-tiden i morse och fann två killar på plats, en i maskin och en i en grop. Båda frågade lite försiktigt om de hade börjat gräva på rätt tomt. Som tur var hade de det:) Vår kära säljare har varit lite slö och inte satt ut någon skylt vid vår tomt så jag förstår att de var lite förvirrade.

Vi träffade gräventreprenören och försökte reda ut begrepp och klargöra (fast vi velade mest) vad vi ville att de skulle fixa på tomten.

När vi återvände vid 17-tiden låg det högar av jord överallt och uppfart och husgrunder var uppfyllda med grus. Så det såg bra ut minsann. Jag är dock fortfarande helt uppspelt och killen min undrar om jag ska fortsätta vara såhär tills det är dags för inflytt...han skulle bara veta:)




7 kommentarer:

  1. Hej! Det är ju helt underbart när dom börjar,man vill ju bara åka till tomten hela tiden. Vi har satt spireahäck kanske inte den finaste men det växer fort och ger insynskydd och det behöver vi verkligen. Anna

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vi var ut i söndags eftermiddag! Hur har kommunen markerat tomten är det med pinnar eller hur vet de annars var de ska gräva???

    SvaraRadera
  3. ...ja menar så dom inte gräver lite på vår tomt! Eller förresten det behöver nog luckras upp lite på vår sida med!;-)

    SvaraRadera
  4. Härligt, ser med spänning fram emot fortsättningen!

    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  5. Hej och tack så mycket för din gulliga kommentar i min blogg!
    Alltid roligt med nya läsare! Nu ska jag kika runt lite hos er! Lycka till med ert husbygge, ni har en massa roligt framför er!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej, å vad häftigt! "Äntligen" tänker ni nog... Vi ser med spänning fram emot fortsättningen. Det är ju faktiskt bara ca 7 veckor kvar tills ni kan börja måla huset =) Kram /Malin

    SvaraRadera
  7. Grattis till första "spadtaget". Förbered dig nu på att grunden kommer se väldigt ynklig ut. Man kommer inte i sin vildaste fantasi förstå att det faktiskt ska få plats både kök, vardagsrum, toalett och tvättstuga på den där lilla plätten. Men det FÅR plats, jag lovar :-). Lycka till med bygget nu!

    Kram Hanna "nubyggervi"

    SvaraRadera