söndag 11 juli 2010

Vi ska flytta till landet

Nu får man en känsla av hur det kommer bli, fast att det saknas några strykningar

Ja nu har jag fått det bekräftat:) Vi väntade och väntade på en ny färgleverans. Följde godset via internet och sen plötsligt blev det bara stående på en närliggande terminal och vi kunde inte begripa varför inte färgen kom. Jo det visade sig att de bara kördes till vår nya ort 2 ggr i veckan. haha, landet.

Vi tog tag i detta själva och åkte till terminalen och hämtade färgen själva. Så nu är vi igång med målandet igen. Det blir så vitt och fint!!!

Denna helg har det dock varit varmt som ni alla märkt men inte har det hindrat oss inte. Med lite familjehjälp har vi kämpat på i värmen. Den höll nästan på oss att knäcka oss i lördags men efter lite badning var vi igång igen.

Men jag måste nu erkänna att jag kunde nog aldrig fatta hur mycket jobb det krävs att måla ett 2-plans hus och vi är låångt ifrån klara. Det kommer dröja innan jag föreslår färgbyte på detta hus:)

3 kommentarer:

  1. Bloggvärlden är även den liten märker jag! :)

    Kul att ni också bygger! Har bläddrat igen er blogg och ni verkar hamnat i nybyggnation på samma väg som vi. Var bygger ni, Vikingstad?

    Vi var faktiskt inne på precis samma hus som er väldigt länge, men jag propsade på för enplan vilket till slut fick genomslag.

    Trist med färgen! Jag är dock efter en hel dags målande inte avskräckt, ännu. Har dock bara målat en väg och byggt ställning så det kanske kommer! :)

    Jag känner att vi måste vidta inspektion på plats snart. :)

    Ha det gott och lycka till med målningen! E hälsar

    // T

    SvaraRadera
  2. MEN vad FINT det blir! Härligt!!! De här galna sommardagarna är verkligen inte snälla mot er som får stå och slita. Krakar. Men VIPS är det klart. (svårt att tro nu, I know..:-)). Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag svarar så här igen! :)
    Det blir ju nära till jobbet!

    Håller med, förarbetet är segt, riktigt segt och tar väldigt mycket tid. Målningen tycker jag är rätt kul än så länge.

    När man känner sig lite moloken kan man dock tänka på vår blivande granne som bygger ett lösvirkeshus helt själv. Det är inte jag alls avis på. Vi ska trots allt bara måla lite. Gör ni något mer själva än målning?

    Absolut inspektion! Sög till när det passar. // T

    SvaraRadera