söndag 21 augusti 2011

Gardiner på skena

Idag har jag både börjat och slutfört ett projekt som jag skulle fixa i höst. Trodde kanske inte det skulle bli så soligt denna dag men när jag väl börjat är det svårt att sluta.


Jag har tillbringat ett antal timmar framför symaskinen och fixat gardiner till allrummet:)



På semestern måttbeställdes en skena till taket och plastkrokar träddes på. Idag satte vi upp den efter att ha satt pluggar i taket. Den kommer inte trilla ner i första taget.



På gardinens baksida sydde jag dit ett band som man trädde i plasthakar. Så fiffigt och smidigt.



Så här blev det. Mycket mysigare. Nu kan vi även dra för ifall vi inte vill ha insyn eller att solen ligger på för mycket. Trasmattor pryder nu även golvet designade av mormor för många år sedan och ett brickbord i teak som fått flytta hem till oss.

Mest stolt är jag nog att allt blev slutfört på en dag, det är sällan jag lyckas hålla intresset uppe så länge :P

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilket fint hus ni har! Jag slank in här när jag googlade på Eksjöhus Balans då min sambo och jag är inne på att bygga ett sådant. Vi är precis i startgroparna och kollar runt med olika huslevenrantörer, det är lätt att bli blind när man kollar på bilder/ritningar och kalkyler =) Vad är era erfarenheter av Eksjöhus, positiva som negativa.
    Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!
    Eksjöhus har varit en jättebra leverantör och inga konstigheter alls. Jag skulle säga att säljaren och byggaren är viktigare än själva husleverantören. En seriös säljare ger inte glädjekalkyler som sen inte håller och innan man skriver på för husleverantören bör man vara 100 på vem ska bygga ens hus och noggrant ta referenser. Då kommer ni bli lika nöjda som vi är med vårt hus idag! Att anlita Eksjöhus i Östergötland/Linköping/Mjölby kan jag rekommendera. Lycka till

    SvaraRadera
  3. Hej Sara, bra jobbat! Vilka fina bilder du tagit o vad fint det blev. Kommer du och fixar mina nu? =) Vi hörs! Kram /M

    SvaraRadera
  4. hej!

    Jag undrar var du köpte plasthakarna.

    Mvh

    N

    SvaraRadera
  5. Hej, hakarna är av märket Kirsch och jag köpte dem på ah:s i Linköping!

    SvaraRadera