onsdag 8 september 2010

Vi snickrar

Jag trodde minsann att mitt nästa inlägg skulle handla om vilka tapeter vi ska ha. Men när jag skulle skriva ner vår tapetbeställning började jag tveka...det slutade med att alla valda tapeter nu har bytt rum och det är fortfarande inte bestämt vad vi ska ha i sovrummet. Vi har tillbringat nästan varje kväll på Colorama och bläddrat i varenda katalog. Men att titta på tapeter är som att lukta på parfymer, efter ett tag blir man helt immun. Vi får se vad det landar, men nu är det hög tid att ta ett beslut.

Istället så dök problemet om hur brandväggen i garaget skulle upp. Våra snickare skulle ha lite mycket betalt för att fixa det (det hade nog inte tid att göra det) så det var bara att själv dra på sig sina nya snickarbyxor och ta tag i problemet. Detta är nog något vi kan skratta åt i efterhand, för vi har verkligen ingen erfarenhet och världens sämsta verktyg. Men roligt har vi. Jag har varit isoleringsansvarig men just nu känns det som jag har stoppat mest i ögonen för det kliar som attans. Jaja fortsättning följer och kanske lite bilder om vi vågar visa vad vi har gjort :)

1 kommentar:

  1. Tar ni isoleringen av vårt garage samtidigt då! Så bra! ;-) Andreas kan lämna sin superduper såg deluxe! Han köpte nån kap/ger/cirkelsåg på Bauhaus i helgen som man bara mååååste ha tydligen!;_)

    SvaraRadera