söndag 17 oktober 2010

Fönsterputsarproffs

Funderar på att sadla om och bli fönsterputsarproffs:) Det är ju ändå det enda jag sysslar med om helgerna... Nä men jag tänkte ligga bra till inför flytten och tvättade alla utsidor i lägenheten förra helgen. Idag tyckte jag att jag fick en snilleblixt igen och tvättade alla utsidor på första plan på huset (!). Kanske inte normalt, men om jag förstått rätt så ingår inte det i byggstädningen och det kändes bättre att en del var gjort innan vi flyttar in. Men usch vad kallt det blev i skuggan och självklart hittade jag ett fönster som verkar skadat.

Sedan sist har vi tagit lite beslut och beställt badkar och lampor. Det vi borde göra är att packa och rensa. Sambon rensar och jag packar ner saker så han inte hinner se allt jag vill spara:)

Detta är vad som står högst upp på "vill ha men ej livsnödvändiga saker"-listan.

6 kommentarer:

  1. Duktig du är, Sara! :)

    Tack för senast och för de fina blommorna vi fick - de står sig än, trots att vasen inte direkt var optimal... Ser verkligen fram emot att få komma och inspektera ert mansion till vintern!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag såg er allt! Ni skulle kommit över på lite kaffe! Gör det nästa gång vettja! Vi fick byggstädat och fönsterputsat - tack gode gud för det! Även om målarna fick backning på tapetseringen och då städade dom ju inte en gång till och sen blev det rättså skitigt när vi flyttade in.....som sagt kom gärna förbi är vi hemma så är vi....

    SvaraRadera
  3. Kan glädja er med att vi kommer att få grannar! Tomten Ah är såld!!!! Är sååå nyfiken på vilka det är! Och vad gäller Kitchen aid-maskinen, säg till om du vill ha delad vårdnad!;-) Är också grymt sugen men får nog vänta tills jag gifter mig! *haha* Just nu funderar vi på en kaffemaskin....

    SvaraRadera
  4. I vår flyttstädning ingick fönsterputs på utsidan..hör med Sverker om inte samma sak gäller för er.

    /Elin&Mats, Sivs gata 8

    SvaraRadera
  5. Hej Sara!!!!
    Nu är det snart dags!! Hur går det med huset?? Börjar det bli beboligt??Det ska bli så kul att få ses det!!!
    Det var ett tag sedan vi sågs, jag funderar på att komma ner till Linköping snart, skulle vara kul att ses.
    Kramar Madde

    SvaraRadera
  6. Hej Sara!
    Nu händer det grejer på gatan!
    Vi fick nya grannar idag! Myresjöhuset är på plats! El iaf delvis! Småpratade lite med ägarna, trevliga! De hade inflytt v.12. Sedan är vår granntomt till vänster om oss, dvs bakom er också såld! så skönt! Ses o hörs!/Sara

    SvaraRadera