tisdag 29 juni 2010

Färgproblemet löst



Vet knappt vart jag ska börja. Igår hände något, vi lade ner målandet och tog tag i färgproblemet. Jag kan bara tacka min bloggvän Hanna för hennes kommentar här på sidan, det fick oss att börja agera.

Vi började med att åka förbi huset som vi spanat in (som har den färgen vi beställde) och såg hur stor skillnaden verkligen var. Det fick mig än en gång känna att något var fel. Sedan åkte vi och köpte en provburk med Trä Grå 1 och målade en halv plank med den och sedan andra halvan med vår färg. Skillnaden blev slående. Nu hade vi bildbevis att det inte var den färgen vi beställt.

Jag behöver nog inte säga vilken planka som har vilken färg:)

Jag laddade i nästan 24 h att ringa färgleverantören och ifrågasätta färgen. Skickade över bilderna först och ringde några timmar senare. Då fick jag veta att de själva hade blandat och mixtrat och också kommit fram till att något var fel. Sedan hade de kontaktat Teknos (färgfabrikatet) som kunde meddela att de hade blandat ihop receptet till Trä Grå 1 och 2, så det var fel i deras dator. Detta hade dock uppdagats redan förra veckan av någon annan kund. Ahhh, kunde de inte meddelat alla detta!!

Så nu kommer vi få en ny leverans med rätt färg!!! Får se om det blir någon ytterligare ersättning, vi är dock mest glada att vi får ny färg och att huset kommer bli vitare:)

Sedan kan man ju undra varför vi inte agerade tidigare. Men vi försökte nog intala oss att färgen var ok och att det skulle bli bättre ju mer vi målade. Bättre sent än aldrig. Nu känns allt kul igen och vi får några dagar att njuta av solen innan det blir nya tag med pensel.

Ps. Någon som vill köpa lite beigefärg?? (den är nog fin på rätt hus)..hehe

3 kommentarer:

  1. Ja, hjälp vilken skillnad det är!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    JA men guuud vilken tur att du stod på dig! Vi har allt spanat på er när ni har stått och målat, försökte vinka häromdan men ni stod så högt upp och var i full fart med målandet! Heja dej att du stod på dig alltså! Jag skulle kräva mer kompensation i form av arbetstimmar! De får skicka dit en målare tycker jag!/Sara

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT att höra att allt löste sig!! Vad glad jag blir att min kommentar gav dig en puff ryggen för att ta tag i "problemet". Kör hårt med målandet nu, det kommer säkert kännas roligare nu när du ser att det blir som du tänkt dig. Kram Hanna

    SvaraRadera