torsdag 24 juni 2010

Mitt gula hus


Nu har vi slitit i en vecka med målningen och det känns i kroppen. Ett varv på plan 2 hann vi med så det återstår mycket. Men nu får man en uppfattning hur färgvalet blev och jag är enormt besviken. Färgen är alldeles för gul. Jag hade önskat den både mer grå och framförallt vitare. Vet inte hur det kunde bli så galet, men nu har vi all färg så det får bli såhär. Känns dock inte så bra vilket är tråkigt. Sambon är dock nöjd, det var den färgen han ville ha. Något som är positivt är att ställningen blir kvar över semestern vilket gör att vi kanske har en chans att måla klart i sommar. :)

Vi har även fått takpannor i veckan, vilket gör att det känns mer färdigt på utsidan. Uttag för utomhusbelysning är framdragen och jag är sugen att köpa lampor nu!!!

Tack alla som har hjälpt oss med målandet, mat och sällskap denna vecka!

Glad midsommar!!

1 kommentar:

  1. Alltså beställde ni trägrå 1 och fick den färg ni målat med så tycker jag du har ALL rätt att reklamera färgen (om du fortfarande känner dig missnöjd vill säga). Vill du ha en vit/grå färg och får en gul/vit så har färghandlaren helt klart gjort fel och borde ersätta dig helt gratis. Vi har trägrå 1 runt fönster och på alla kantbrädor, balkong osv (för att förstärka det vita då vi tyckte att vårt hus blev lite för gulaktigt först)och den färgen är mycket vitare än den ni fått! Åh vad tråkigt att ni slitit så och inte känner er nöjda. Lider med er. Hoppas det löser sig på något sätt. Stor kram

    SvaraRadera