måndag 21 juni 2010

Vi har börjat måla


Så vad har hänt sen sist tro, jo en hel del skulle jag säga. För det första har vi fått en container som skymmer hela huset. Sen har vi börjat måla!!! Först skulle man olja ändträ (ändarna på träskivorna) så det slet vi med en kväll. Rätt tråkigt jobb och framförallt slabbigt. Sedan började vi grundmåla ändträdet. Då syntes det ju iaf att vi hade gjort något, fast att det mest såg ut som någon hade kladdat på huset.

Efter det tyckte vi att vi var värda lite semester och passade på att gå på Kungligt bröllop. Helt fantastiskt. Jag fick vinka till hela kungafamiljen och andra kungligheter vilket man inte gör varje dag:)

Idag hade vi först möte med elektrikern (vi öppnade elritningarna kvällen innan:( ) och ändrade lite dragningar som vi hoppas blir bättre än standard. Sedan var det bara att börja måla. Aningen ivägen för snickarna men det gick ganska bra. Har dock inte bestämt mig om jag tror färgen blir bra eller inte. Just nu tycker jag den ser alldeles för gul ut. Kan bero på att vi har en plåt som går längs med hela huset och den är verkligen krit vit, så det flesta färger ser dassiga ut mot den. Jaja vi målar på och hoppas det blir bra!

Vi har även fått vår garageport på plats

5 kommentarer:

  1. Åh, vad spännande att få färg på huset! Jag vet preciiis vilket dilemma du går igenom nu. Jag var också galet osäker på vår färg. Det spelade ingen roll hur många som än intygade att huset var sååå vitt. Jag tyckte det var gulaktigt. MEN det ÄR vitt. Tror nog att de är detaljerna du nämner som förvillar i början. Lycka till med penseln! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det blir! Vi får ta och ses någon dag där ute, antar att ni kommer att vara där en del! /Grannen Sara

    SvaraRadera
  3. Kan ju tillägga att vi hänger just nu dygnet runt på byggnadsställningarna och tycker det e jättekul att få hälsa på nya grannar:)

    Kul att se hur grannhusen målas och växer fram också. Vi har första parkett från ställningarna.

    SvaraRadera
  4. Så fint det blir!!! Kramar Madde

    SvaraRadera
  5. Hej hopp, här händer det grejjer! Vart tog vårt soldäck vägen...? ;) Kram Kerstin

    SvaraRadera