måndag 9 augusti 2010

Spaning på biblioteket

Det tog mig 3 år att inse att jag bor granne med ett stooort bibliotek. Så nu var det dags att undersöka utbudet på trädgårdshyllan. Döm till min förvåning när den står fylld med böcker jag suktat efter i månader. Bara att låna på och ställa sig på kö till de som var utlånade. Så nu har jag läsning hela hösten.


Slow gardening av Alys Fowler har jag nästan läst ut och den vill jag verkligen rekommendera, trevlig, lättläst och inspirerande (nästan så jag själv inbillar mig att jag vill ha varmkompost att sköta om).


Men biblioteket dämpade inte shoppingbegäret helt. Idag kom det ett paket från adlibris med en fin anteckningsbok för trädgården. Jag måste ju kunna anteckna allt viktigt jag läser i mina låneböcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar