måndag 1 mars 2010

Bokrea

Jag har nästan klarat mig ifrån shopping i 3 månader, vilket förmodligen är nytt rekord. Men bokrean kunde jag inte motstå helt. Efter att ha vandrat runt i bokaffären och pillat på alla bokpärmar föll slutligen valet på en bok om köksträdgårdar. Sedan var det bara att springa hem och kurra ihop sig under filten och börja drömma. Informerade sambon att jag troligtvis skulle behöva 200 kvm av tomten för att uppfylla alla kommande projekt, han skakade mest på huvudet. När jag väl kom till kapitlet om skadedjur och växtsjukdomar började jag inse att köksträdgården kommer behöva mycket omvårdnad. Då började jag skala ner projektet lite:).

Boken var i vilket fall oerhört inspirerande och råden var handfasta och den kommer komma väl till användning när det väl är dags att anlägga grönsakslandet.

Handbok för Köksträdgården av Lena Israelsson. I bakgrunden syns även min nya fika-bricka som jag fått av Anders. Han lyckades nämligen förstöra min nuvarande genom att köra den i diskmaskinen!!

2 kommentarer:

  1. Låter fin-fint med en granne som har gröna fingrar! ;-) Själv gillar jag mest fina gröna gräsmattor och fina krukplanteringar men det är klart några kryddor kanske jag kan lyckas plantera också! *haha* Det lär ju dröja iofs....

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se att ni slog till på ett Balans och självklart att ni bloggar. har jag totalt missat=)

    SvaraRadera