tisdag 23 februari 2010

Preliminärt leveransdatum

Idag kom brevet vi väntat på. Det preliminära leveransdatumet för huset blir v.24!!! Bara att hålla tummarna för att det blir så också. Så det betyder att vi förhoppningsvis kan måla huset vitt under semestern.

Eftersom jag är ledig denna vecka och inte får spendera pengar har jag tillbringat ett antal timmar i förrådet. Det är meningen att jag ska rensa, men det går sisådär. Hittade 3 årsprenumerationer av 10 år gamla Elle-tidningar, de har visst följt med många flyttar men nu kanske det är stopp. Har faktiskt lite separationsångest. Däremot är det lättare att slänga gamla grejer jag gjort i slöjden, vissa saker är anskrämligt fula att de inte ens platsar på vår nya vind.

6 kommentarer:

  1. Det var ju synd att huset inte kommer förrens v.24. Har det lite tjockt i mitt späckade schema från v.24 och framåt på obestämd tid. Annars hade jag gärna hjälpt till :)

    SvaraRadera
  2. Spännande med datum för husleverans! Hur många veckors "fix" är det innan ni kan flytta in sedan då?

    Vi ska nog försöka sälja av en hel del "gammalt skräp" folk verkar ju vilja köpa vad som helst.... vi tänkte slänga vårt gamla badkar från -85 men jag satte upp en lapp på affärn och vi blev av med det och gubben ville betala för det också!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Sara & Anders!
    Jag får väl försöka att lägga min semester efter V24 så jag kan hjälpa till och måla.
    Hade tänkt att måla huset här hemma men det får väl vänta ett år till, (om ni inte vill ta göra det innan er husleverans).
    Det var ett skämt, min gamla kåk kan vänta ett tag till.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  4. Så spännande! Då är det nedräkning :).
    /Cecilia

    SvaraRadera
  5. Som sagt, jag målar inte åt er, men jag kan bidra med nån öl på kvällen :-) Får väl fortsätta målandet på min egna kåk i sommar

    //Henrik

    SvaraRadera
  6. Spännande!
    Varför inte köpa in lite bling bling penslar? :D

    http://www.anza.se/web/Villa_Vinklad_1.aspx

    Kommer gärna till och drar lite, både penslar och öl :)

    SvaraRadera